Sunday, April 26, 2009

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN (Minggu 16- 17)

MINGGU 16
TARIKH: 13.04.2009 (Isnin: MINGGU 16)
PERKARA: CUTI PERISTIWA SEMPENA ESTER MONDAY


TARIKH: 14.04. 2009 (Khamis: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2M
MASA: 2.00- 3.10 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
TAJUK KECIL: 3.3 Pemodenan Johor melambatkan campur tangan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: Menerangkan dan berbincang bersama pelajar mengenai tokoh kerajaan Johor iaitu Temenggung Daeng Ibrahim dan Sultan Abu bakar (Bapa Pemodenan Johor) yang berjaya menyekat pengaruh British meluaskan jajahan di Johor.
ABM: Buku teks muka surat 63-66, nota ringkas.
PENERAPAN NILAI: Kebijaksanaan berdiplomasi dan membuat keputusan yang bijaksana.


TARIKH: 14.04.2009 (Selasa: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2L
MASA: 3.25- 4.35 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar bahawa ruang boleh diteroka dengan pelbagai teknik dan mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 14.04.2009 (Selasa: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2N
MASA: 5.10- 6.20 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar bahawa ruang boleh diteroka dengan pelbagai teknik dan mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 15.04.2009 (Rabu: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2K
MASA: 2.00- 3.10 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar bahawa ruang boleh diteroka dengan pelbagai teknik dan mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 15.04.2009 (Rabu: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2J
MASA: 5.10- 6.20 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar bahawa ruang boleh diteroka dengan pelbagai teknik dan mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 16.04. 2009 (Khamis: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2F
MASA: 2.00- 3.10 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
TAJUK KECIL: 3.3 Pemodenan Johor melambatkan campur tangan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar mengenai strategi dan tipu helah British untuk menjajah Johor.
ABM: Buku teks muka surat 69-70, nota ringkas.


TARIKH: 16.04. 2009 (Khamis: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2I
MASA: 4.35-5.45 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
TAJUK KECIL: 3.3 Pemodenan Johor melambatkan campur tangan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar mengenai strategi dan tipu helah British untuk menjajah Johor.
ABM: Buku teks muka surat 69-70, nota ringkas.


TARIKH: 17.04. 2009 (Jumaat: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2M
MASA: 2.35-3.45 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
TAJUK KECIL: 3.3 Pemodenan Johor melambatkan campur tangan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar mengenai strategi dan tipu helah British untuk menjajah Johor.
ABM: Buku teks muka surat 69-70, nota ringkas.


TARIKH: 17.04.2009 (Jumaat: MINGGU 16)
TINGKATAN: 2E
MASA: 5.10- 6.20 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar bahawa ruang boleh diteroka dengan pelbagai teknik dan mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.



TARIKH: 18.04.2009 (Sabtu: MINGGU 16)
PERKARA: SABTU GANTI
AKTIVITI: Latihan Ulangkaji dijalankan.



MINGGU 17
TARIKH: 20.04.2009 (Isnin: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2F
MASA: 2.00- 3.10 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar bahawa ruang boleh diteroka dengan pelbagai teknik dan mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 20.04. 2009 (Isnin: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2I
MASA: 3.25- 4.00 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Menerangkan usaha-usaha British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara. ii) Menjelaskan tindakan penasihat British yang menggugat kuasa Sultan. iii) Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: Pelajar dan guru mengulangkaji setiap unit yang terdapat dalam Bab 3.
ABM: Buku teks muka surat 52-70, nota ringkas.


TARIKH: 20.04. 2009 (Isnin: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2F
MASA: 4.35- 5.10 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Menerangkan usaha-usaha British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara. ii) Menjelaskan tindakan penasihat British yang menggugat kuasa Sultan. iii) Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: Pelajar dan guru mengulangkaji setiap unit yang terdapat dalam Bab 3.
ABM: Buku teks muka surat 52-70, nota ringkas.


TARIKH: 20.04.2009 (Isnin: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2G
MASA: 5.10- 6.20 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Menerangkan kepada pelajar bahawa ruang boleh diteroka dengan pelbagai teknik dan mengetahui bahawa ruang boleh menggambarkan suasana sekeliling.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 21.04. 2009 (Selasa: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2M
MASA: 2.00- 3.10 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Menerangkan usaha-usaha British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara. ii) Menjelaskan tindakan penasihat British yang menggugat kuasa Sultan. iii) Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: Pelajar dan guru mengulangkaji setiap unit yang terdapat dalam Bab 3.
ABM: Buku teks muka surat 52-70, nota ringkas.


TARIKH: 21.04.2009 (Selasa: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2L
MASA: 3.25- 4.35 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Pelajar diberikan latihan berdasarkan tajuk ruang.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2, Buku latihan Pendidikan Seni Visual Tingkatan 2.
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.
TARIKH: 21.04.2009 (Selasa: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2N
MASA: 5.10- 6.20
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Pelajar diberikan latihan berdasarkan tajuk ruang.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2, Buku latihan Pendidikan Seni Visual Tingkatan 2.
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 22.04.2009 (Rabu: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2K
MASA: 2.00- 3.10 ptg
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Pelajar diberikan latihan berdasarkan tajuk ruang.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2, Buku latihan Pendidikan Seni Visual Tingkatan 2.
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 22.04.2009 (Rabu: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2J
MASA: 5.10- 6.20
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Pelajar diberikan latihan berdasarkan tajuk ruang.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2, Buku latihan Pendidikan Seni Visual Tingkatan 2.
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.


TARIKH: 23.04.2009 (Khamis: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2F
MASA: 2.00- 3.10 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Menerangkan usaha-usaha British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara. ii) Menjelaskan tindakan penasihat British yang menggugat kuasa Sultan. iii) Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: i) Pelajar diberikan latihan ulangkaji meliputi keseluruhan bab 3. ii) Guru menyemak buku nota pelajar.
ABM: Buku teks muka surat 52-70, nota ringkas.


TARIKH: 23.04.2009 (Khamis: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2I
MASA: 5.10- 6.20 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Menerangkan usaha-usaha British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara. ii) Menjelaskan tindakan penasihat British yang menggugat kuasa Sultan. iii) Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: i) Pelajar diberikan latihan ulangkaji meliputi keseluruhan bab 3. ii) Guru menyemak buku nota pelajar.
ABM: Buku teks muka surat 52-70, nota ringkas.

TARIKH: 24.04.2009 (Jumaat: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2M
MASA: 2.35- 3.45 ptg
SUBJEK: Sejarah
TAJUK: Bab 3: Negeri-negeri Melayu Utara dan Johor Benteng Keselamatan British.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Menerangkan usaha-usaha British menguasai Negeri-negeri Melayu Utara. ii) Menjelaskan tindakan penasihat British yang menggugat kuasa Sultan. iii) Membuat inferens pemodenan Johor berjaya melambatkan campur tangan British.
AKTIVITI: i) Pelajar diberikan latihan ulangkaji meliputi keseluruhan bab 3. ii) Guru menyemak buku nota pelajar.
ABM: Buku teks muka surat 52-70, nota ringkas.


TARIKH: 24.04.2009 (Jumaat: MINGGU 17)
TINGKATAN: 2E
MASA: 5.10- 6.20
SUBJEK: Pendidikan Seni Visual
TAJUK: Ruang
OBJEKTIF PEMBELAJARAN: i) Memahami konsep ruang dengan lebih jelas.
ii) Menyedari kepentingan ruang yang digunakan dalam senibina.
AKTIVITI: Pelajar diberikan latihan berdasarkan tajuk ruang.
ABM: Buku teks lengkap Pendidikan Seni Visual KBSM Tingkatan 2, Buku latihan Pendidikan Seni Visual Tingkatan 2.
REFLEKSI: Pelajar memahami mengenai konsep ruang dalam seni visual.

No comments: